CDM a desfășurat în perioada aprilie – mai 2016 un studiu referitor la nevoile de dezvoltare și formare a angajaților din companiile private din România.

Chestionarul a fost auto – aplicat de către respondenți, prin intermediul unui program online de sondare a opiniei publice. Au răspuns 273 de persoane cu funcții de decizie (directori executivi, directori resurse umane, formatori, manageri de proiect, șefi de departament etc.) din companii aparținând unor industrii variate: automotive, farmaceutică, comerț, fabricație, transporturi, bancară, construcții, IT, servicii etc. Structura populației studiate arată astfel: 62,6% respondenți din companii multinaționale și 23,4% respondenți din companii românești (13,9% nu au răspuns la această întrebare); 44,3% ocupă funcții din domeniul HR, iar alți 44,3% ocupă funcții în afara acestui domeniu.
 
Aspectele menționate de respondenți ca fiind cele mai importante pentru succesul organizației au fost: motivarea angajaților (68%) și eficiența comunicării (66%). Aproximativ o treime dintre persoanele intervievate menționează în acest sens claritatea proceselor de muncă, claritatea priorităților și claritatea rolurilor și a așteptărilor.