CDM a desfășurat în perioada aprilie – mai 2016 un studiu referitor la nevoile de dezvoltare și formare a angajaților din companiile private din România.
Chestionarul a fost auto – aplicat de către respondenți, prin intermediul unui program online de sondare a opiniei publice. Au răspuns 273 de persoane cu funcții de decizie (directori executivi, directori resurse umane, formatori, manageri de proiect, șefi de departament etc.) din companii aparținând unor industrii variate: automotive, farmaceutică, comerț, fabricație, transporturi, bancară, construcții, IT, servicii etc. Structura populației studiate arată astfel: 62,6% respondenți din companii multinaționale și 23,4% respondenți din companii românești (13,9% nu au răspuns la această întrebare); 44,3% ocupă funcții din domeniul HR, iar alți 44,3% ocupă funcții în afara acestui domeniu.
Aspectele menționate de respondenți ca fiind cele mai importante pentru succesul organizației au fost: motivarea angajaților (68%) și eficiența comunicării (66%). Aproximativ o treime dintre persoanele intervievate menționează în acest sens claritatea proceselor de muncă, claritatea priorităților și claritatea rolurilor și a așteptărilor.
Competențele cel mai adesea menționate ca fiind necesare să fie dezvoltate la nivelul angajaților au fost : abilități de lider (79%), abilități de comunicare (77%), managementul timpului (70%) și managementul proiectelor (69%). Pe de altă parte, competențe ceva mai puțin dorite de către reprezentanții companiilor sunt: abilități de vânzare (38%), abilități de formator (36%), managementul echipelor la distanță (31%).
Studiul a evidențiat și alte dimensiuni:
- tipurile de programe de dezvoltare care s-arpotrivi companiei lor
- impedimentele pentru accesarea unui program de dezvoltare și training
- modalitățile preferate de organizare a programelor de formare
- perioada preferată pentru susținerea programelor de formare
În cazul în care doriți mai multe informații despre rezultatele acestui studiu vă rugăm să ne contactați.
Studiu realizat de Centrul de Dezvoltare Managerială© 2016
Leave a comment: