Consultanță în OD
Serviciile noastre de dezvoltare organizațională se concentrează pe îmbunătățirea leadershipului, a culturii organizaționale și a performanței echipelor, fără a aborda aspecte de control al calității sau expertiză financiară. Începem prin a înțelege realitatea internă a companiilor client, apoi implementăm procese de consultanță organizațională participative, colaborând cu echipe din organizație. Oferim soluții personalizate pentru a atinge obiectivele propuse de manageri și companii.
Exemple de servicii
Dezvoltăm sau contribuim la îmbunătățirea sistemelor de resurse umane și la organizarea departamentelor, pentru o funcționare cât mai eficientă .
Resurse umane:
- Definirea fișelor de post și evaluarea acestora;
- Sistem de salarizare și managementul performanței;
- Integrarea noilor angajați și dezvoltarea de competențe;
Organizare şi planificare:
- Organizarea departamentelor de marketing, vânzări și resurse umane;
- Declinarea obiectivelor la nivel de departamente;
- Planificarea resurselor umane și identificarea competențelor cheie;
Implementăm procese de diagnoză organizațională, definire de obiective și strategii, consultanță pe dezvoltare organizațională și procese de facilitare la nivel de grupuri și individual.
1. Diagnoză
Prin diferite tehnici de analiză (chestionar, interviuri individuale, etc.) şi utilizarea de instrumente adaptate de CDM sau acreditate (de ex. gama Human Synergistics) sprijinim clarificarea unor aspecte legate de percepţii generale (opinii) sau aspecte specifice ale organizațiilor legate de teme precum:
- Cultură organizaţională;
- Blocaje organizaţionale;
- Aşteptările angajaților;
- Motivaţie;
- Angajament;
- Satisfacţie şi altele;
2. Definirea de obiective şi strategii
Asistenţă în proiecte care vizează:
- Definire de obiective şi indicatori de performanţă;
- Definirea strategiei de resurse umane;
- Clarificare de responsabilităţi şi roluri funcţionale.
3. Servicii personalizate de OD
Consultanţa pe care o oferim în dezvoltare organizațională (OD) ţine seama şi se bazează pe:
- Nevoia resimţită de acţiune la nivel de organizaţie, care permite o abordare şi o planificare sistematică şi sistemică. Ne bazăm analiza pe:
- Comparaţia dintre situaţia dorită şi situaţia actuală;
- Interdependenţele sistemice;
- Schimbările specifice necesare spre atingerea situaţiei dorite;
- Intervenţii bazate pe valori umaniste, cu accent pe colaborare între cei ce propun şi cei ce sunt afectaţi de schimbări – alternativă la metodele de impunere unilaterale;
4. Facilitare
Inter – grup
- Grupuri care colaborează în relaţia client – furnizor (intern sau extern);
- Interacţiuni interdepartamentale (Multi-grup mirroring);
Intra – grup:
- în interiorul unui grup funcţional sau de lucru (transversal);
- Interacţiuni interdepartamentale (Multi-grup mirroring);
- Rezolvare de probleme în grupuri;
- Clarificare de roluri;
- Sesiuni de rezolvare de probleme și luarea deciziilor.
La nivel individual:
- Procese de coaching;
- Identificare preferinţe personale;
- Dezvoltare personală şi profesională.
Evaluări obiective și programe personalizate de dezvoltare
Proiectăm Centre de Evaluare și Dezvoltare pentru a ajuta organizațiile să definească performanțele așteptate în pozițiile cheie, să selecteze candidații potriviți și să le dezvolte competențele necesare.
Utilizări ale Centrelor de Evaluare și Dezvoltare:
1. Selecția internă și planuri de succesiune:
Oferim un proces de selecție eficient, adaptat strategiei și valorilor companiei, pentru identificarea succesorilor interni pentru pozițiile cheie.
2. Identificarea potențialului și talentelor:
Definim comportamentele manageriale esențiale și utilizăm o combinație de teste psihologice, simulări de business, studii de caz și alte metode adaptate companiei pentru a prezice potențialul.
3. Identificarea nevoilor de dezvoltare:
Oferim informații pentru dezvoltarea planurilor de training personalizate și susținem programe de training pentru dezvoltarea angajaților.