Consultanță
Esențiale pentru funcționarea eficientă a unei organizații
Dezvoltăm sau contribuim la îmbunătățirea sistemelor de resurse umane din companii, în organizarea și planificarea resurselor umane, a diferitelor departamente, în identificarea competențelor cheie, etc.
Resurse umane:
Utilizăm instrumente de consultanţă adaptate şi testate în mediul românesc pentru proiectarea, adaptarea și implementarea sistemelor de resurse umane:
- Definirea fişelor de post;
- Evaluarea posturilor;
- Salarizare;
- Managementul Performanței;
- Integrarea noilor angajaţi;
- Definire şi dezvoltare de competenţe.
Organizare şi planificare:
Oferim asistenţă în proiecte care vizează:
- Organizarea departamentelor de marketing şi vânzări;
- Organizarea departamentului de resurse umane;
- Declinare de obiective la nivel de departamente;
- Planificarea resurselor umane;
- Identificarea de competenţe cheie.
Diagnoză / Definire obiective şi strategii / Dezvoltare organizaţională / Facilitare
Implementăm procese de diagnoză organizațională, definire de obiective și strategii, consultanță pe dezvoltare organizațională și procese de facilitare la nivel de grupuri și individual.
1. Diagnoză
Prin diferite tehnici de analiză (chestionar, interviuri individuale, etc.) şi utilizarea de instrumente adaptate de CDM sau acreditate (de ex. gama Human Synergistics) sprijinim clarificarea unor aspecte legate de percepţii generale (opinii) sau aspecte specifice ale organizațiilor legate de teme:
- Cultură organizaţională; (teme generale)
- Blocaje organizaţionale; (teme generale)
- Aşteptările angajaților; (teme generale)
- Motivaţie; (teme specifice)
- Angajament; (teme specifice)
- Satisfacţie şi altele; (teme specifice)
2. Definirea de obiective şi strategii
Asistenţă în proiecte care vizează:
- Definire de obiective şi indicatori de performanţă;
- Definirea strategiei de resurse umane;
- Clarificare de responsabilităţi şi roluri funcţionale.
3. Dezvoltare organizaţională (DO)
Consultanţa pe care o oferim în DO ţine seama şi se bazează pe:
- Nevoia resimţită de acţiune la nivel de organizaţie, care permite o abordare şi o planificare sistematică şi sistemică. Ne bazăm analiza pe:
- Comparaţia dintre situaţia dorită şi situaţia actuală;
- Interdependenţele sistemice;
- Schimbările specifice necesare spre atingerea situaţiei dorite;
- Intervenţii bazate pe valori umaniste, cu accent pe colaborare între cei ce propun şi cei ce sunt afectaţi de schimbări – alternativă la metodele de impunere unilaterale;
4. Facilitare
Inter – grup
- Grupuri care colaborează în relaţia client – furnizor (intern sau extern);
- Interacţiuni interdepartamentale (Multi-grup mirroring);
Intra – grup:
- în interiorul unui grup funcţional sau de lucru (transversal);
- Interacţiuni interdepartamentale (Multi-grup mirroring);
- Rezolvare de probleme în grupuri;
- Clarificare de roluri;
- Sesiuni de rezolvare de probleme și luarea deciziilor.
La nivel individual:
- Procese de coaching;
- Identificare preferinţe personale;
- Dezvoltare personală şi profesională.
Evaluări obiective și programe personalizate de dezvoltare
Proiectăm și susținem Centre de Evaluare și Dezvoltare (Assessment and Development Centers) oferind sprijin organizațiilor pentru a-și defini performanțele așteptate în pozițiile cheie, pentru a selecta oamenii cei mai potriviți pentru aceste poziții și pentru a le dezvolta competențele solicitate de acestea.
Aceste Centre de Evaluare și Dezvoltare pot fi utilizate în:
1. Selecția internă și definirea planurilor de succesiune
Metodologia de selecție propusă de CDM asigură un proces eficient și valid de identificare a persoanelor potrivite pentru pozițiile cheie deoarece adaptăm procesul de selecție internă indicatorilor critici, strategiei și valorilor companiei. Astfel putem oferi informații valide în identificarea succesorilor interni pentru pozițiile cheie din companie, și oferim sprijin în stabilirea planurilor de succesiune.
2. Identificarea potențialului/talentelor pentru ocuparea poziții cheie
Metodologia utilizată de CDM în cadrul Centrelor de Evaluare și Dezvoltare definește comportamentele care prezic potențialul de manager conform industriei și contextului de business al companiei și combină tehnicile tradiționale de evaluare (testele psihologice) cu o serie de simulări de business, studii de caz, jocuri de rol, teste situaționale, susținere de prezentări, etc. care sunt și acestea adaptate specificului companiei.
3. Identificarea nevoilor și dezvoltarea angajaților
CDM oferă informații specifice care să susțină dezvoltarea planurilor de training pentru persoanele care au fost incluse în centrele de evaluare și dezvoltare. CDM proiectează și susține programe de training pentru dezvoltarea personală și profesională a candidaților centrelor.