Coaching & Mentoring
Proiectam programe de Business Coaching customizate pe nevoile clienților.
Proiectele noastre nu sunt șablon. Ele includ un mixt de instrumente, tehnici si metode astfel încât acompanierea sa fie perfect pliată pe nevoile clienților. Pornim întotdeauna de la identificarea situației prezente, definirea obiectivului, stabilirea strategiei, și sprijinirea clientului pe tot parcursul traseului de la starea actuala la starea dorită prin metode si instrumente de coaching.
Coachingul este instrumentul care declanșează conștientizarea, implicarea si angajamentul fiecărei persoane, de aceea rezultatele sunt net superioare față de alte metode de învățare și dezvoltare.
Coaching-ul este util:
- Noilor angajați pentru a se integra eficient si productiv;
- Angajaților cu experiență într-o companie pentru a se dezvolta din punct de vedere al cunoștințele, abilităților postului, precum și pentru menținerea motivației și angajamentului;
- Managerilor pentru a gestiona eficace schimbările constante, provocările de zi cu zi, stresului, facilitării echilibrului profesie – viață personală.
Teme frecvent abordate:
- Management strategic;
- Managementul timpului;
- Comunicare;
- Leadership;
- Lucrul în echipă;
- Organizare şi planificare;
- Schimbări în carieră;
- Managementul schimbării;
- Managementul stresului;
- Luarea de decizii;
- Motivare;
- Creativitate si inovaţie;
- Inteligența emoţională;
- Echilibru între viaţa profesională şi cea personală;
- Autocunoaştere şi autocontrol.
Proiectam programe de Business Mentoring customizate pe nevoile clienților.
Mentoringul este o opțiune extrem de valoroasă care poate fi folosită pentru dezvoltarea performanței și pentru optimizarea capacităților unei persoane. Practic, prin mentorat, o persoană poate beneficia de competența și expertiza unui mentor pentru a se dezvolta pe un domeniu de interes în vederea formării unei competente, rezolvării unor provocări, facilitării avansării in cariere, etc.
In programele noastre de mentoring clienții sunt acompaniați cu informații, resurse, cunoștințele sau experiența unui mentor pe domeniile solicitate de aceștia. Acompanierea se desfășoară pe un fond de încredere, deschidere, angajament si implicare.
Deși mentorii noștri oferă informații, sfaturi, ghidări, susținere sau suport, folosesc in același timp și instrumente, tehnici din coaching pentru a se asigura că soluțiile identificate sunt optime pentru client.
Proiectăm și susținem programe de mentoring în următoarele contexte:
- Dezvoltarea afacerii;
- Leadership Mentoring – Oferim mentorilor instrumente și procese care să îi sprijine în dezvoltarea profesională a persoanelor mentorate; pentru a defini direcții de acțiune în cadrul relației de mentorat.;
- Consultanță în mentorat organizațional – Oferim sprijin companiilor în proiectarea și implementarea programelor de mentorat la nivel organizațional.
Teme frecvent abordate:
- Dezvoltarea afacerii;
- Leadership;
- Lucrul în echipă;
- Luarea de decizii;
- Dezvoltare profesionala pe domenii specifice;
- Etape de tranziție în carieră.
Pentru echipe intacte din cadrul companiilor
Programele de Team Coaching permit unei echipe să funcționeze mai mult decât o sumă de indivizi, ca un SISTEM INTERDEPENDENT, prin faptul că se clarifică rolul echipei în context organizational, se îmbunătățesc relațiile între membrii echipei, încrederea, colaborarea, abilitatea de a gestiona conflictele constructiv, există sprijin și provocare între membrii echipei pentru atingerea obiectivelor de performanță propuse.
Gândim programele de TEAM COACHING sub foma unui mix de procese de facilitare a dezvoltării echipei, consultanță organizațională și coaching individual. Combinația specifică depinde de componența membrilor echipei, de stadiul de dezvoltare în care se află echipa, de contextul organizațional și de provocările cu care echipa se confruntă.
Câteva dintre BENEFICIILE COACHING-ului de ECHIPĂ sunt:
- Creșterea angajamentului si încrederii in echipă și in sarcinile echipei;
- Facilitează împărtășirea de informații între membrii echipei;
- Creează un mediu de sprijin tehnic, emoțional și practic in situații de tranziție, schimbare;
- Facilitează învățarea, exersarea situațiilor de oferire si primire de feedback si feedforward;
- Încurajează dialogul deschis, organizat si constructiv in cadrul echipei;
- Optimizează structura de funcționare a echipei;
- Facilitează atingerea obiectivelor echipei si a celor individuale ale membrilor acesteia;
- Activează dinamica de funcționare a echipei.
Recomandat:
Utilizăm instrumente de consultanţă adaptate şi testate în mediul românesc pentru proiectarea, adaptarea și implementarea sistemelor de resurse umane:
Beneficii:
Utilizăm instrumente de consultanţă adaptate şi testate în mediul românesc pentru proiectarea, adaptarea și implementarea sistemelor de resurse umane:
- Definirea fişelor de post;
- Evaluarea posturilor;
- Salarizare;
- Managementul Performanței;
- Integrarea noilor angajaţi;
- Definire şi dezvoltare de competenţe.
Teme abordate:
Utilizăm instrumente de consultanţă adaptate şi testate în mediul românesc pentru proiectarea, adaptarea și implementarea sistemelor de resurse umane:
- Definirea fişelor de post;
- Evaluarea posturilor;
- Salarizare;
- Managementul Performanței;
- Integrarea noilor angajaţi;
- Definire şi dezvoltare de competenţe.
Diagnoză / Definire obiective şi strategii / Dezvoltare organizaţională / Facilitare
Implementăm procese de diagnoză organizațională, definire de obiective și strategii, consultanță pe dezvoltare organizațională și procese de facilitare la nivel de grupuri și individual.
1. Diagnoză
Prin diferite tehnici de analiză (chestionar, interviuri individuale, etc.) şi utilizarea de instrumente adaptate de CDM sau acreditate (de ex. gama Human Synergistics) sprijinim clarificarea unor aspecte legate de percepţii generale (opinii) sau aspecte specifice ale organizațiilor legate de teme:
- Cultură organizaţională; (teme generale)
- Blocaje organizaţionale; (teme generale)
- Aşteptările angajaților; (teme generale)
- Motivaţie; (teme specifice)
- Angajament; (teme specifice)
- Satisfacţie şi altele; (teme specifice)
2. Definirea de obiective şi strategii
Asistenţă în proiecte care vizează:
- Definire de obiective şi indicatori de performanţă;
- Definirea strategiei de resurse umane;
- Clarificare de responsabilităţi şi roluri funcţionale.
3. Dezvoltare organizaţională (DO)
Consultanţa pe care o oferim în DO ţine seama şi se bazează pe:
- Nevoia resimţită de acţiune la nivel de organizaţie, care permite o abordare şi o planificare sistematică şi sistemică. Ne bazăm analiza pe:
- Comparaţia dintre situaţia dorită şi situaţia actuală;
- Interdependenţele sistemice;
- Schimbările specifice necesare spre atingerea situaţiei dorite;
- Intervenţii bazate pe valori umaniste, cu accent pe colaborare între cei ce propun şi cei ce sunt afectaţi de schimbări – alternativă la metodele de impunere unilaterale;
4. Facilitare
Inter – grup
- Grupuri care colaborează în relaţia client – furnizor (intern sau extern);
- Interacţiuni interdepartamentale (Multi-grup mirroring);
Intra – grup:
- în interiorul unui grup funcţional sau de lucru (transversal);
- Interacţiuni interdepartamentale (Multi-grup mirroring);
- Rezolvare de probleme în grupuri;
- Clarificare de roluri;
- Sesiuni de rezolvare de probleme și luarea deciziilor.
La nivel individual:
- Procese de coaching;
- Identificare preferinţe personale;
- Dezvoltare personală şi profesională.
Evaluări obiective și programe personalizate de dezvoltare
Proiectăm și susținem Centre de Evaluare și Dezvoltare (Assessment and Development Centers) oferind sprijin organizațiilor pentru a-și defini performanțele așteptate în pozițiile cheie, pentru a selecta oamenii cei mai potriviți pentru aceste poziții și pentru a le dezvolta competențele solicitate de acestea.
Aceste Centre de Evaluare și Dezvoltare pot fi utilizate în:
1. Selecția internă și definirea planurilor de succesiune
Metodologia de selecție propusă de CDM asigură un proces eficient și valid de identificare a persoanelor potrivite pentru pozițiile cheie deoarece adaptăm procesul de selecție internă indicatorilor critici, strategiei și valorilor companiei. Astfel putem oferi informații valide în identificarea succesorilor interni pentru pozițiile cheie din companie, și oferim sprijin în stabilirea planurilor de succesiune.
2. Identificarea potențialului/talentelor pentru ocuparea poziții cheie
Metodologia utilizată de CDM în cadrul Centrelor de Evaluare și Dezvoltare definește comportamentele care prezic potențialul de manager conform industriei și contextului de business al companiei și combină tehnicile tradiționale de evaluare (testele psihologice) cu o serie de simulări de business, studii de caz, jocuri de rol, teste situaționale, susținere de prezentări, etc. care sunt și acestea adaptate specificului companiei.
3. Identificarea nevoilor și dezvoltarea angajaților
CDM oferă informații specifice care să susțină dezvoltarea planurilor de training pentru persoanele care au fost incluse în centrele de evaluare și dezvoltare. CDM proiectează și susține programe de training pentru dezvoltarea personală și profesională a candidaților centrelor.